sobota 22. února 2014

Chléb a sýr

Včera jsem toho sice moc neuháčkovala, zato jsem zadělala těsto na chleba a pustila se do výroby sýru. No, sýru...je to něco na způsob Lučiny. Použila jsem dva velké Choceňské bílé jogurty, smetanu na šlehání a sůl. Vše jsem smíchala, na kastrol dala cedník, do něj plátýnko, do plátýnka nalila směs a dala do lednice, aby se vykapala syrovátka. Sýru bylo 630 gramů a musím říct, že není špatný. 

 
 
K.

9 komentářů:

Míša Myška řekl(a)...

též sem dělala v týdnu a je boží, bez soli to fakt chutná jako lučina, tuto variantu dělala mamka. já dala sůl a příjde mi to jako pomazánkové máslo. dneska jsem z toho udělala pomazánku na chlebíčky na Katčinu oslavu narozenin.

Marti - Norreen řekl(a)...

Taky dělám domácí "lučinu" a ani nedávám smetanu ke šlehání. Ale používám jogurt z bučící dodávky a nechám ho jen tak, aby z něj vykapala syrovátka a je skvělý.

Ali řekl(a)...

Taky jí děláme, máme jí rádi. U nás se sní lučiny spousty, tak se to i finančně vyplatí :-)

Ajka řekl(a)...

Taky budu musit zkusit:-)
Já dělám jen náhražku tvarohu - jogurt nechám překapat, osladim a mažu na koláč:-)

Cettia řekl(a)...

To máš pořádný "kousek" sýru. Taky ho rádá dělám.

Marie Králová řekl(a)...

Moc dobrý nápad, také si tu "lučinu"udělám. V chlebíku se stále vylepšuješ. Zdravím.Marie

Eli-Anna řekl(a)...

Katko, tak to vypadá luxusně, zkusím .o))

ttalbi/Táňa řekl(a)...

Katuško někdy prostě na tvoření není nálada....ale myslím ,že Tě to vůbec nemusí mrzet..víš jak se to říká ?? :každy den není posvícení ....zato chlebík pečeš úžasný a s domácím sýrem to musí být lahoda..krásný den přeji ♥

Veronika řekl(a)...

Jé, Kačenko ty máš retro talíře ty puntikaté. Mi je také měli jako děti. Milovala jsem je. A jinak tvořiíš samé skvosty.