pátek 25. listopadu 2011

270/365 II. - Kateřina

Co píše teta Wiki (Wikipedie)
Jméno Kateřina pochází původně ze starořeckého ženského křestního jména aikaterine. Původ tohoto jména je nejasný. Může pocházet z řeckého slova „hekateros“ (česky každý z obou) nebo má základ ve jméně řecké bohyně Hekaté. Jméno Kateřina znamená čistá, cudná, mravná.
Římané mylně odvozovali původ z řeckého adjektiva „katharos“ (čistý) a připojovali souhlásku „h“, aby dokázali spojení právě s tímto slovem.
Zdrobnělá varianta Rina znamená píseň, radost v hebrejštině, roztavená, rozplynulá v Sanskrtu a zelenina z vesnice v japonštině.

Varianty jména:
  • anglicky: Catherine, Catharine, Cathryn, Kate, Katie, Kathleen, Kateline, Kitty, Cathy, Katy
  • baskicky: Katalin nebo Katerin
  • bretonsky: Kattel
  • bulharsky: Katriška, Katina
  • česky: Katka, Káča, Kača, Kačka, Kačenka, Kačena, Káťa, Katy, Katuška, Kaťuška, Katulka, Kaťulka, Kateřinka, Katulinka, Kaťulinka, Kukuřina, Kačenice, Kačaba,Kačule
  • dánsky: Karen, Katrin
  • finsky: Kaarina, Katriina
  • francouzsky: Catherine, Cateline
  • italsky: Caterina, Rina
  • maďarsky: Katka, Kata, Katalin, Katalyn, Katica
  • německy: Catharina, Katarina, Kathrina, Katherina, Katerina, Kati, Katie, Kathi, Kathrin, Katrin, Cathrin, Catrin, Kathrein, Katri, Käthe, Käthi, Katha, Karin, Karina, Carina, Katja, Catena, Ina, Nina
  • nizozemsky: Katrijn, Karianne, Katelijne, Katrien
  • norsky: Kari
  • polsky: Katarzyna, Kasia, Kaśka
  • portugalsky: Catarina
  • rusky: Jekatěrina (Екатерина), Katja, Katěn'ka, Kateñka, Kaťjuša, Kaťjuška
  • řecky:: Aikaterine (starořecky), Katina (novořecky)
  • slovensky: Katka, Katarína, Kačka, Kačenka, Katuľka, Katušôčka
  • slovinsky: Katice
  • srbsky: Katarina, Katrina, Kaća, Katica, Tina
  • španělsky: Catalina
  • švédsky: Kai, Katarina, Karin, Karen, Karena, Kaj, Kay, Kaja, Kari, Kata
  • ukrajinsky: Kateryna, Katrusja, Katja, Katerynka
Zaujala mě ve Wiki i česká varianta Řina. V životě mi tak nikdo neřekl... Ani neznám žádnou Katku, které tak někdo říká. Všem Katkám, Kačkám, Kačenkám.... které nakouknou přeji vše nejlepší k dnešnímu svátku ☼ ☼ ☼

Cestou domů jsem se stavila v té Bílé Labuti. Dokoupila jsem si klubíčka, abych udělala ty šály delší. U jedné barvy jsem si nebyla jistá, jestli ji mám. No samo, že jsem doma zjistila, že ji mám. Tak příště. A ještě jsem doma zjistila, že jsem si zapomněla koupit tu modrobílou přízi, abych mohla dodělat tu šálu, co jsem včera začla. Tak ta mi tu bude ležet rozdělaná...


Doma mi všichni popřáli - Honzík předal hromádku nití a Betynka kytku. Mamka mi dala moje oblíbené kafčo :-))


V práci jsem taky dostala nějaké dárečky :-))


Večer jsem se vrhla zase na šály. Tu ukončenou jsem musela párnout, abych mohla navázat tu druhou přízi. Bála jsem se, že ta oka nechytím a pak to budu muset celé vypárat. Naštěstí jsem musela chytat jen jedno oko :-)


K.

2 komentářů:

Amelie řekl(a)...

Nádherné barvičky, krásné šáličky...Vždycky jsem chtěla holčičku Kateřinu a nikdy mi to neprošlo.

Janina64 řekl(a)...

já sem si říkala že sem někde promeškala přání ...dodatečně k svátku ,,,,,a ty dárečky jsou bezva to je na 1*** a kafíčko je taky moje oblíbené 1* tak pá