čtvrtek 7. června 2007

Korálkový stromeček

Líbí se vám korálkové stromečky v tom scrapu, co jsem sem dávala minule? Pokud ano, tak si je můžete sami vyrobit, protože vám sem dám návod, jak na ně. Já jsem jejich výrobu viděla vloni v říjnu nebo listopadu na TV Prima v Receptáři a opravdu mě to nadchlo. Sice jsem se pak rozhodovala, jestli se vrhnu na korálky nebo na pletení z pedigu, ale nakonec korálky vyhrály. A udělala jsem dobře, protože spoustě lidí jsem pak s nimi udělala radost. A nebojte, opravdu to není složitý a fotky jsem se snažila dělat opravdu krok za krokem.

Beads tree
Do you like the beads trees in my last LO? If you say YES, you can do them yourself too, because I´ll give you an instruction, how do them. And don´t be worry about it, it isn´t difficult and I made photos really step by step.

1. Připravíme si korálky, drátek a kleštičky. Korálky používám 2 barvy - jedny na květy a jedny na lístečky. Pokud lístečky nechcete, nemusíte je dávat. Drátek používám měděný lakovaný 0,4 mm. Délku drátku na jednu větvičku mám asi jako délku paže (od prstů k rameni), přibližně je to kolem 70 cm. Můžete mít i kratší nebo naopak delší, záleží na tom, jak velký stromeček chcete mít.
1. You prepare beads, wire and wire pliers. I use 2 colours of beads - one for blossoms and the second for folioles. If you don´t want to have folioles, don´t do them, they are not necessary. I use copper wire 0,4 mm (millimetres). The length of wire is about 70 cm. It can be shorter or longer, it depends on you, how big you want to have the tree.
2. Podle velikosti korálků navlékneme určitý počet. Když mám větší korálky, tak jich dávám 5, když jsou menší, tak 7. Na fotografiích pracuju s 5 korálky na jeden kvítek. Drátek přehnu na polovinu a zakroutím tak, aby korálky vytvořily kolečko.
2. The number of beads for blossoms depends on a size of beads (I use 5 or 7). I bend the wire in the middle and wring it so that the beads create a circlet.
3. Na rozdvojený drátek navléknu po jednom zeleném korálku (lístečky)...
3. To the bifurcate wire I pull on 2 green beads (folioles)...
4. ...a zakroutím.
4. ...and I bend the wire.
5. Na jednu polovinu drátku navléknu korálky v pořadí: 1 zelený, 5 růžových, 1 zelený. Drátek zakroutím tak, že mi opět vznikne z růžových korálků kvítek...
5. To one half of the wire I pull on beads: 1 green, 5 pink, 1 green. I bend the wire so that it will be a blossom from pink beads here...
6., 7. ...a zelené vytvoří lístečky, drátek dokroutím do středu.
6., 7. ...and green beads create folioles. I bend the wire to the middle.

8. To samé udělám na druhé polovině drátku.
8. I do the same to the second half of wire.
9. Oba konce drátku trochu zakroutím.
9. I bend both of ends of the wire a little.
10. Přidám na každý konec po jednom zeleném korálku na lístečky a opět kousek zakroutím.
10. I append green beads for folioles and bend the wire a little again.
11., 12., 13. Opakuji stejný postup 5. - 10. tolikrát, jak moc chci mít rozvětvenou větvičku.
11., 12., 13. I repeat the same process (5. - 10.) so many times, how much I want to have a branched branch.

13. Vznikne větvička, která tak trochu připomíná žebříček.
13. You will have a branch, which looks like a short ladder.
14., 15. Malé větvičky proti sobě ohnu, aby byly dokulata.
14., 15. I turn the small branches to the round.
16. Množství větviček záleží čistě na vás - jak chcete mít košatý stromeček, podle toho si udělejte větvičky. Já mám 8 větviček, kdy 4 jsou třířadé a 4 čtyřřadé.
16. The number of big branch depends on you, how big tree you want to have. I have 8 big branches (with 3 and 4 small branches).
17. Nejprve dám k sobě třířadé větvičky, a to tak, že jedna je jakoby uprostřed a tři okolo...
17. First I put together the smaller 4 branches (with 3 branches)...
18. ...pak drátky zakroutím.
18. ...and I bend the wires.

19., 20. Přiložím zbývající 4 větvičky a drátky opět zakroutím.
19.,20. I add to next 4 branches and bend the wires again.
21. Drátky z jedné větvičky mám trošičku stranou a pak jimi kmínek omotám (lépe to vypadá). Délka kmínku také záleží na vašem rozhodnutí - někdo chce mít stromeček nižší, někdo vyšší.
21. With one of wires I coil around the trunk of tree (it looks better).
22. Na konci drátky rozdělíme nejlépe na 5 částí (zjistila jsem, že při 5 kořínkách stromeček drží lepší stabilitu, než při 4 nebo 3).
22. On the end of trunk we separate the wires to 5 parts.
23. Je opět lepší, když jedním drátkem omotám ty ostatní.
23. And it is better, when I coil around the wires with one of them.
24. Pak vzniknou dlouhé kořínky (délka kořínků samozřejmě závisí na počáteční délce drátků).
Konečná úprava kořínků záleží opět na vás. Já kořínky odstříhávám na stejnou velikost, pak je rozprostřu, aby stromeček dobře stál. Avšak lze je nechat dlouhé a např. omotat okolo většího kamene, pak stromeček působí jakoby rostl na skále. Nebo lze stromeček "zasadit" do květináčku a přidat zem nebo písek nebo drobné kamínky. To už opravdu záleží na vaší fantazii.
24. Than we have long radicels (their size depends on the starting value of the wire). The finish arrangement depends on you. I cut the radicels to the same size and then I overspread them, so that the tree can stand well. But you can have long radicels a you can coil them around the stone (it will look like tree on the rock), or you can put the tree to the flowerpot. This really depends on your fantasy.

25. Nakonec srovnám větvičky a stromeček je hotový.
25. In the end I arrange the branches and the tree is finish.

Doufám, že návod je pochopitelný a vy budete moct tvořit spoustu krásných korálkových stromečků. Můžete samozřejmě použít i větší korálky a silnější drátek a větvičky různě pokroutit a vytvořit si třeba i bonsaj. Prosím napište mi, pokud se vám návod i stromeček líbí.

I really hope, that you understand my terrible English and you will make a lot of beautiful beads trees. Please, leave me a comment.

5 komentářů:

Lesana řekl(a)...

Ó, díky za návod, to vypadá dobře :o)Che, ještě aby to stejně hezky vylejzalo z mých ruček...

sarka76 řekl(a)...

Kačenko, díky za návod, třeba taky někdy vyzkouším, ale víš jak to semnou je. Stromečky jsou hezoučký, a já mám tu čest mít jeden přímo origoš od tebe. Díky.

Anonymní řekl(a)...

Děkuju moc za krásně popsaný návod, jak vyrobit stromeček. Jsem si nemyslela, že to zvládnu a s Vaší pomocí se povedlo. Děkuju! Máte zásluhu na mém prvním stromečku :-)) Krásné Vánoce

Anonymní řekl(a)...

ahojki mas moc pekny blog taky mam blog s koralkama ale vlastni vyroby prosim koukni se tak a byla bych rada kdybys mi tam pridala naky komentar dekju :) www.koralkove-zvirata.blog.cz

Anonymní řekl(a)...

dík za návod!!! ideální dárek k Vánocům :D já to zkoušela dělat a je to fakt DŘINA!!!!! trvá to dlouho (aspon 2 dny) a je třeba mít dost perliček a hodně drátků kolik toho umíš ???